KORONABIRUSA: ERLIJIO KLASEA ETA BIZITZAREN SENTZUARI
BURUZKO HAUSNARKETA EGITEKO AUKERA
Eliza,
kristauok, garizuman gaude konbertitzeko, husteko eta umiltzeko aukera, geure
buruarekin, anaiarekin, arrebarekin, gure munduarekin adiskidetzeko. Eta 2020ko
berrogeialdi horrek oso izaera berezia du, COVID19 deiturikoak eragindako
berrogeialdi baten testuinguruan gertatzen baita.
Zalantzarik
gabe, garizumaren zentzua eta esanahia berraurkitzeko aukera bat da.
Eta
gertakari horren aurrean hausnarketa asko egin ditzakegu ikuspuntu
ezberdinetatik, bakoitza bere ikuspegi hurbilenetik.
Nire
kasuan, hezkuntza-testuinguruari eta, zehazkiago, erlijio-eskolak ikasleei egin
diezaiekeen ekarpenari erreparatzen diot. Zenbat aldiz esan dugun hau ekarpen
bat izan daitekeela bizitzaren zentzuari buruzko galderei erantzuteko; agian,
egungo testuinguruan, zentzu ulergarriagoa hartzen du.
Baina ez
hori bakarrik, askoz gehiago ere bai, erlijio-klasea kulturartekotasunerako,
aniztasunarekiko errespeturako, natura-Jainkoarena sorrera- zaintzeko, espazio
bat da. Eta hori diot, egoera hori agerian jarri badu, koronabirusaren
pandemiak mundu globalizatu hori probatzen duelako eta globalizazioaren
desoreka azpimarratzen duelako, alderdi horretan askotan hausnartu izan baitugu.
Baina
hausnartu beharreko alderdiak asko izan daitezkeenez, nik nire hausnarketaren
abiapuntura itzuli nahi dut, kontziente naiz dena interkonektatuta dagoela,
baina gelan kokatu nahi dut neure burua, ikasleekin hausnartuta fedeari buruz
eta hark pertsonaren zentzu-galderei erantzuna emateko egiten duen ekarpenari
buruz.
Hasierako
galdera bat izan ohi da: nork ez du bere buruari galdetu "bizitzaren
zentzuari" buruz? Eta erantzunak epelak izan ohi dira, ikasleak, 16, 17
urteko ikasleak, oro har, ez du bere burua planteatu beharrik izan, gaitza,
gaixotasuna, mina edo heriotza dagoelako?
Erlijioa,
erlijioak, saiatu dira eta saiatzen dira galdera horiei erantzuna ematen, baina
modu pertsonal batean bizitzeko beharrezkoa da une historiko bakoitzaren
errealitate zehatzean kokatzea, bizi behar baitugu, -ez dezagun ahaztu egoera
zehatz hori alde batera utzita, gure munduak egunero negar egiten duela
horietaz jabetu gabe, eta gure barrura itzuli behar dugula tranparik egin gabe.
Horrela
egiten badugu, fedeak badu erantzun bat, baina ez dezagun ahaztu fedea
atxikimendu pertsonala dela, gure kasuan pertsona bati, Jesusi eta
anbiguotasunik onartzen ez duen mezu bati. Eta Jainkoak oparitzen dio nori
emateko prest dagoen.
Jakina,
fedeak ez ditu erantzun guztiak, humanoki nahiko genituzkeenak behintzat, gure
hemengo gizartean eta orain sufrimendua alferrikakoa eta batez ere bidegabea
da, baina fedearen begietatik beste gauza bat da, gure historia hobeto
ulertzeko aukera ematen duen aukera bat da, eta, horrela, gure ekialdeko
galderarik konplexuenei eta pertsona bakoitzaren historia pertsonal eta sozialari
emandako erantzunetako batzuk aurkitu ahal izango ditugu.
Beharbada,
gogoeta horiek, une zehatz honetan, errazago barneratzen dituzte gure ikasleek,
eta aukera hori aprobetxa dezagun, birtualki bada ere, une pertsonal eta sozial
hori aberasteko jarraibide horiek eskaintzeko, fedearen argitan hain konplexua
baita.
Eta
gauzatxo pare batekin amaitu nahi dut, mundu digital honetan eta etengabe
konektatuta gauden une honetan mezu horietako bat jasotzen dut, oso egokia dena
eta partekatu nahi dudana: "Maitasuna izeneko birus bat dago, edozein
pandemiari immune egiten zaituena".
Mezu
honekin berrogeialdiaren amaiera espero dugu, eta harekin batera Pazkoaren
etorrera, gure gizartean ere bai.
No hay comentarios:
Publicar un comentario